moos'made
adj.

made, prepared or pimped by Moos: a moosmade stamp

3 november 2010

Toen Moos nog 'n Moosje was

Ik ben geboren en opgegroeid in Amsterdam. In het huis waar mijn ouders op kamers hebben gewoond, elkaar hebben leren kennen en waar mijn moeder (na de scheiding van mijn vader) altijd is blijven wonen... tot nu dus... want ze gaat verhuizen! En dat betekent dat er heel veel spullen moeten worden uitgezocht en ingepakt en daar heb ik haar laatst een dagje mee geholpen.

Dat dagje werd (niet geheel onverwacht) een tripje "down memory lane", leuk! Hieronder een aantal foto's van de spullen die ik mee naar huis mocht nemen...


Van links naar rechts; van boven naar onder:

opwindkonijn (dat het overigens niet meer doet...)
briefjes die ik aan mijn moeder heb geschreven (toen ik vermoedelijk 6 of 7 jaar was)
diverse slabjes (er waren er 7, voor elke dag 1!)
zonnehoedje (past het helaas niet meer ;-)
lakentjes uit mijn wieg (waarschijnlijk door mijn moeder geborduurd)
een hertjes-knoopje (jammer genoeg maar 1)
regenjasje (helaas is mijn dochter hier al te groot voor...)
het eerste Moosmade-shirtje?! (Oh nee... Moos-worn ;-)
bekleding van mijn wieg! (3 keer raden wanneer ik geboren ben... juist, in de seventies!)

Maar er ging nog veel meer mee... o.a. twee hele oude blokkendozen vol mini-baksteentjes (waar mijn moeder nog mee gespeeld heeft), een plastic leeuw (die zijn bek opent als je 'm over de vloer/tafel beweegt) en foto's van mijn geboorte... beetje raar om te zien, maar wel heel bijzonder! (heb mijn moeder beloofd ze nooit aan iemand te laten zien ;-)

3 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk! Mijn moeder heeft vorig jaar ook nog wat van mijn oude kleedjes meegebracht. Als ze dat nu eens vijf jaar geleden had gedaan, dan had ik mijn dochter daar nog kunnen in steken. Maar ik hou ze bij. Ze zijn zooo seventies.

    BeantwoordenVerwijderen